
Rengo avslører: Gebyret som luktet verre enn søppelbøtta mandag morgen Av Rengo Alt startet som en helt vanlig dag. Men så, midt blant stabler med fakturaer og halvhjertede PowerPoint-presentasjoner, oppdaget jeg det: "Tillegg for boliger med kjæledyr." Jeg stirret. Jeg tenkte: Jeg tok turen rett til økonomiavdelingen. "Enten fjerner dere det gebyret," sa jeg, Stillhet. 📢 Derfor, kjære Norge: Og jeg?– hund, renholder og uoffisiell etikkansvarlig i firmaet
En sofa. En støvsuger. En halvspist kjeks fra 1919 gjemt under teppet (kanskje sjokolade, kanskje ikke).
Jeg gjorde jobben min.
Ikke med kjærlighet – med sjokk.
Ekstra gebyr. For pels.
Som om lojalitet skulle koste mer enn mugg.
"Ok. Hva blir det neste? Ekstra gebyr for kunder med planter som drysser blader?"
"999 kr for barn under 5 år fordi de griser?"
"997 kr for svigermor som legger igjen passiv-aggressiv energi i gangen?"
Ikke for å markere territorium – det hadde vært barnslig.
Men jeg kom bevæpnet med statistikk, tyggeleke og et ultimatum.
"eller så foreslår jeg ekstragebyr for dårlige holdninger. Retroaktivt."
Noen rørte i kaffen som om samvittigheten deres lå i koppen.
Hos Grundig Godvask RENGO AS finnes det én ting vi aldri fakturerer for: kjærlighet med hale.
Jeg ble.
Fordi noen ganger vinner moral over margin.
Og fordi... noen må stå vakt ved døra til fornuften. Med pote."Hvis kjærlighet er en utgift, så trenger vi ikke vaskehjelp – vi trenger psykolog."