RENGOs morsomheter

Rengo avslører: Gebyret som luktet verre enn søppelbøtta mandag morgen

Av Rengo – hund, renholder og uoffisiell etikkansvarlig i firmaet

Alt startet som en helt vanlig dag.
En sofa. En støvsuger. En halvspist kjeks fra 1919 gjemt under teppet (kanskje sjokolade, kanskje ikke).
Jeg gjorde jobben min.

Men så, midt blant stabler med fakturaer og halvhjertede PowerPoint-presentasjoner, oppdaget jeg det:

"Tillegg for boliger med kjæledyr."

Jeg stirret.
Ikke med kjærlighet – med sjokk.
Ekstra gebyr. For pels.
Som om lojalitet skulle koste mer enn mugg.

Jeg tenkte:
"Ok. Hva blir det neste? Ekstra gebyr for kunder med planter som drysser blader?"
"999 kr for barn under 5 år fordi de griser?"
"997 kr for svigermor som legger igjen passiv-aggressiv energi i gangen?"

Jeg tok turen rett til økonomiavdelingen.
Ikke for å markere territorium – det hadde vært barnslig.
Men jeg kom bevæpnet med statistikk, tyggeleke og et ultimatum.

"Enten fjerner dere det gebyret," sa jeg,
"eller så foreslår jeg ekstragebyr for dårlige holdninger. Retroaktivt."

Stillhet.
Noen rørte i kaffen som om samvittigheten deres lå i koppen.

📢 Derfor, kjære Norge:
Hos Grundig Godvask RENGO AS finnes det én ting vi aldri fakturerer for: kjærlighet med hale.

  • Ingen ekstra gebyrer for kjæledyr
  • Ingen skjulte avgifter for å ha et hjerte
  • Bare god, ærlig rengjøring – og kanskje et bjeff hvis du har glemt pizza i dusjen

Og jeg?
Jeg ble.
Fordi noen ganger vinner moral over margin.
Og fordi... noen må stå vakt ved døra til fornuften. Med pote.

"Hvis kjærlighet er en utgift, så trenger vi ikke vaskehjelp – vi trenger psykolog."